Newsletter

Dziś: 3Wszystkie: 389473

Wycieczka z okazji Dnia Dziecka

Aktualności » Wycieczka z okazji Dnia Dziecka

Z okazji Dnia Dziecka w dniu 13.06.2015 r. zorganizowaliśmy wyjazd do Trójmiasta dla dzieci ze Szkoły Podstawowej w Motarzynie – Gmina Dębnica Kaszubska. Dzieci wraz z przewodnikiem zwiedziły szlakiem turystycznym ,,zachodnią wyspę” - Westerplatte. Mogliśmy tam zobaczyć m.in. Cmentarzyk Poległych Obrońców Westerplatte, koszary oraz Pomnik Obrońców Wybrzeża. Ze wzniesienia, wśród zieleni można było podziwiać niecodzienny widok na Zatokę Gdańską i Port.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Centrum Miasta Gdańska. Spacerując ulicą Długą dotarliśmy do Zielonej Bramy gdzie znajduje się Żuraw - najstarszy zachowany dźwig portowy w Europie. Z Zielonego Mostu można było podziwiać zacumowany przy nabrzeżu statek-muzeum Sołdek, pierwszy pełnomorski statek zbudowany w Stoczni Gdańskiej po II wojnie światowej. Nie można było pominąć fontanny Neptuna – króla mórz, która jest symbolem Gdańska jak również fontanny Czterech Kwartałów z czterema lwami nawiązującymi do historycznego podziału miasta.

Ciekawym miejscem był również zabytkowy Dwór Artusa, czyli dawne miejsce spotkań kupców, oraz centrum życia towarzyskiego mieszkańców jak i przejezdnych. Ponad to obejrzeliśmy wnętrze kościoła Mariackiego czyli Bazyliki konkatedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny zwanej ,,koroną miasta Gdańska”. Mogliśmy podziwiać w niej m.in. ołtarz główny, sakramentarium, chrzcielnice, zegar astronomiczny oraz przepiękne figury i obrazy.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Sierakowicach aby zobaczyć Ołtarz Papieski – konstrukcję przestrzenną znajdującą się przy kościele św. Marcina. Ołtarz ten posłużył w Pelplinie do odprawienia Mszy św. przez świętego Jana Pawła II podczas jego siódmej pielgrzymki do Ojczyzny. Teraz miejsce to daje możliwość zwiedzającym nie tylko do spaceru wśród zieleni ale również zachęca do chwili zadumy.

Ta wspaniała wycieczka nie odbyłaby się gdyby nie hojność instytucji i osób zaprzyjaźnionych z naszym Stowarzyszeniem, którym dziękujemy za wsparcie. Sponsorami wycieczki do Gdańska byli:

• Oktan Brzeski Grzenkowicz Spółka Jawna
  • Jantar Sp. z o.o.
  • Gospodarstwo Rolne Błażejewski Zbigniew
  • Gospodarstwo Rolne Lehmann Małgorzata i Andrzej
  • Gospodarstwo Rolne Rumsko Sp. z o.o.

Dziękujemy również Panu Eugeniuszowi Dańczakowi Dyrektorowi Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego w Gdyni za ufundowanie koszulek dla dzieci, oraz Nadleśnictwu Leśny Dwór za przygotowanie dla dzieci poczęstunku.

A wszystko to dzięki ogromnemu zaangażowaniu i chęci pomocy członka Zarządu naszego Stowarzyszenia kolegi Kazimierza Jutrzenki.

Najlepszym podziękowaniem niech będzie radość i uśmiech na twarzach wszystkich dzieci, które mogły wziąć udział w wycieczce.

W imieniu Stowarzyszenia, opiekunów i przede wszystkim dzieci